Kosi Bay

4 augustus 2019 - Kosi Bay, Zuid-Afrika

Goedemorgen allemaal,

Vandaag vertrekken we naar Kosi Bay. De reis duurt ongeveer 3 uur.

We gaan op tijd weg. Het is een spannende reis.

We komen ook langs stukken waar van de week demonstraties waren. Onze gids vertelde toen dat er met stenen werd gegooid. Ik dacht stenen oké, maar we zagen ze nu liggen het zijn gewoon keien. De kleinste had een doorsnee van 10 cm denk ik. We zijn er gelukkig heelhuids langs gekomen.

We rijden door Afrikaanse dorpjes waar veel bedrijvigheid is, want het is zaterdag. Er is markt en er zijn heel veel mensen op straat. We zijn vlakbij onze camping, maar belanden op een verkeerde weg. Hier hebben we  4x4 echt nodig. Drie auto’s lopen schade op. Het is top sensatie!!  We hebben een gezin van 6 in onze groep en zij rijden in een busje. Echter zijn we hun kwijt geraakt. Zij zijn vast komen te zitten en door hulp van locale mensen eruit gehaald en ze zijn naar de camping begeleid.

286E4019-CA2B-49F4-A618-66DC7BD48823

We komen aan op de camping en moeten vlug onze tenten opzetten, voordat het donker wordt.

Het blijken best grote tenten te zijn en ze zijn makkelijk op te zetten.

Daarna zoeken we met z’n allen de bar op. Onze gids gaat voor ons braaien. De kinderen duiken nog even het zwembad in en rennen rond op de camping.

F6FDFC16-7228-4C7E-A42A-33407086EC08

Om negen uur gaan we eten. Het is inmiddels echt pikkedonker en een zaklamp is een noodzaak. We gaan naar bed en na twee minuten weet ik het al. Wat een drama. Het matje voelt ongeveer als  een spijkermatje van een fakir. Om 12 uur gaan we gezamenlijk naar de WC om een of andere manier voelt dat veiliger. Het is echt gewoon zwart buiten.

2F854B7A-C866-41E1-83D0-6EA60BFB09C4

Om vijf uur word ik wakker door het gekraai van de haan. Overigens is het wel warm in de tent. We hebben zelfs buiten onze slaapzak gelegen. Maar in de ochtend zie ik de bediening alweer lopen in hun bontjassen met bontkraag en wij in onze korte broeken ernaast. Gisteren tikte we de 34 graden aan, dus korte broeken uit de tas!!!

1. Thea:
    4 augustus 2019
    Jullie maken heel wat mee🙈, goed dat jullie 2 stoere mannen bij jullie hebben👍🏼.
    ........en de zaklamp op jullie iPhone😂
  2. Ilse:
    4 augustus 2019
    Zie een goeie samenwerking en wat een avontuur 🤪
  3. Bep en wiebe:
    4 augustus 2019
    Het is tot nu toe een prachtig avontuur leuk dat we dit mee mogen maken groetjes...
  4. 4 augustus 2019
    Wauw, wat een verhaal weer. Het is in ieder geval geen saaie trip! Knuf en kus😂😘
  5. Gerben en Rinske:
    Wat een belevenissen