Drakensbergen - Underberg

30 juli 2019 - Golden Gate Highlands National Park, Zuid-Afrika

Gisterenavond rijden we naar het hotel om te gaan eten en je moet weten het is hier echt pikkedonker in de avond. Schemering kennen ze niet. Uit het niets verschijnt daar opeens een mega eland naast de auto. Wij allemaal gillen in de auto, maar helaas Rene heeft zijn dure oordoppen niet in en rijdt stug door en een honderd meter verderop komt hij erachter wat hij gemist heeft. Helaas.

Terug in ons chalet duiken we gelijk onder de dekens. Het is gewoon te koud om in de woonkamer te gaan zitten en dan hebben we het erover dat Roan met drie truien aanloopt en Rene heeft besloten dat hij vannacht zijn sokken aanhoudt. We liggen zelfs onder elektrische dekens.

Het uitzicht ‘s morgens maakt het weer goed.

We zijn blij dat we verder gaan vandaag. Wij willen onze korte broek aan!!!  Wij zijn tenslotte in Zuid Afrika. Tot nu toe hebben we meer een gevoel van Siberië. We hebben overigens een leuke groep, dat hadden we nog niet gemeld volgens mij.

Om half tien vertrekken we. Robin zit niet meer bij ons in de auto, maar bij een van haar vriendjes Tico. De route is prachtig.

Onderweg komen we bavianen tegen en zien mooie stuwmeren. We stoppen bij Rawdon Bierbrouwerij en genieten hier van een heerlijke lunch op een pracht stek.

Hierna vervolgen we onze route en nu wordt het spannend. De gids verteld ons dat we een andere route moeten nemen, want er staan langs de weg mensen te demonstreren  en ze gooien stenen, dus niet veilig.

Onze weg gaat nu over een onverharde keien weg met enorme gaten. Robin vindt het niet fijn en moet overgeven. De stof wolken vliegen over ons heen. We moeten ver uit elkaar rijden, want door de stofwolken zien wij de weg niet meer.  Dit is echt reuze spannend en real adventure. We zien echt Afrika nu. Wij rijden op wegen, waar zeker geen toeristen komen. De bevolking kijkt naar ons zeer verbaasd. Het wild wat we nu tegen komen zijn de koeien op de weg. In het pikkedonker komen we aan. Pffff wat een reis. Blij dat we er zijn en onze gids ook.

We zitten in een heel leuk huis met allemaal aparte kamers. We genieten van een heerlijke maaltijd en daarna weer lekker de kou in.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Eddy:
    30 juli 2019
    Prachtig verhaal weer Jenny. Rene met zijn oordoppen hahahaha.
    Spannende rit achter de rug. geniet er maar lekker van.
  2. Sari:
    30 juli 2019
    Gelukkig dat jullie veilig aangekomen zijn! 🙏🏼✨
  3. 30 juli 2019
    Wat gaaf allemaal. Leuk om jullie te volgen😍. Kus en knuf voor jullie alle 4.
  4. Elsbeth:
    30 juli 2019
    Volgens mij hebben jullie een super reis! Wel jammer van de kou, maar geloof me alleen maar hitte is ook niet fijn. Spannend hoor zo'n D-tour..... veel plezier nog. X
  5. Ilse:
    31 juli 2019
    Wat een super mooie fotos en wat een belevenissen kijk weer uit naar jullie volgende verhalen x